Sunday, 16 December 2012

Entri kedua untuk Disember 2012.


Assalamualaikum.

Okay tak lama lagi nak masuk sem baru. Semester terakhir. Selepas 4 tahun, masa yang aku tunggu-tunggu akhirnya tiba jugak! Perasaan?

Okay kalau dulu aku memang happy sangat-sangat nak habis belajar sebab aku nak kahwin! Yeay! ;p HAHA. Okay itu memang sangat lame, tapi hidup mesti ada tujuan kan? Aku jenis manusia yang dah plan apa yang aku nak buat dalam satu diagram pokok. Aku ada pokok impian.

Mula-mula nak masuk UPSI, pastu nak kahwin, nak naik haji dengan ibu dan ayah nak bla bla bla. Okay sekarang aku nak naikkan dahan kahwin ke atas sekali sebab itu belum tentu nak dicapai lagi dalam masa terdekat ni. Buat masa ni aku nak fokus study. Tak kira lah orang cakap otak aku tak penat ke, aku tak bosan belajar ke, ulat buku sangat ke. Tapi itu pun tahun depan kut in shaa Allah aku nak consult dengan penasihat akademik dulu.

Dulu memang doplohpat jam fikir nak kahwin je. Macam tak terfikir masa dengan ibu dengan ayah dah cukup ke, masa dengan Allah lagi lah. Sekarang mata dah terbuka luas-luas. Dan sekarang in shaa Allah aku akan lebih menghargai segalanya yang ada di sekeliling. Keluarga, kawan-kawan, masa terluang, pendek kata, in shaa Allah tak ada yang terlepas pandang lagi.

Tadi buat makan-makan sikit untuk kawan baik. Kawan baik aku kat kampung ni ada dua orang. Kawan dah lama. Start tingkatan 1 dulu. Kiranya sekarang Alhamdulillah dah bersahabat 11 tahun. Semoga persahabatan kekal sampai syurga.
Oh perasaan sekarang macam agak nyesal tak manfaatkan semua masa untuk aktif kat kampus atau kolej. Untuk adik-adik yang nak masuk U ataupun yang masih dalam alam Universiti, tolonglah manfaatkan semester-semester anda untuk bergiat aktif. Okay? J

Mulai sekarang aku post random-random je eh? :)

4 comments:

insan marhaen said...

Yang lepas usah dikesali. Masa yang ada sekarang ini, jangan dipersiakan...

Dinas Aldi said...

Akak doakan semoga semua yg diimpikan tu tercapai, amin!

Pokok impian eh? So sweet :)

Wak Gelas™ said...

wak pon post random jugakkk.. ahhKs

Naz said...

yeah! thanks bagi nasihat^^ Nmpaknya angan2 nk ber-angau pun kena tangguh dulu.

Betol, study elok2, jaga hbgn dgn makayah n Allah, bru bleh jaga rumah tangga nnti^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...