Pedih.
Kau rasa nak mati?
Mati lah semahu mu.
Sesuka mu.
Tapi pastikan kau
kembali.
Hidup sekali lagi.
Segar bugar.
Kenangan yang membunuh?
Kau bunuh ia balik.
Bukan, bukan dengan
cara ia membunuh mu.
Tapi dengan cara kau
menghidupkan diri mu.
Dengan redha mu,
Dengan maaf mu,
Dengan sabar mu,
Dengan ikhlas mu.
Dan hidup lah semahu
mu,
Bertemankan cinta
Tuhan mu.
Bangun dengan cinta,
bukan dengan dendam dan benci.
NoorVictory,
11.33 pm,
Ramadhan 9, 1433H.

14 comments:
Kan. Itu cara yg sebaik2nya. Tapi akak akui akak ni lemah bebenor, nak mencapai tahap redha & ikhlas selepas "pedih" & "mati" tu ada masanya susah sungguh. Jahilnya akak ni.
Huhuhu~ memang susah kak. :(
Kadang-kadang kita rasa tak boleh nak buat. Tapi macamana2 pun kena kuat jugak.
Kita kuat sama-sama ya kak? :)
nice :) ada mksud yg trsendiri ^_^
Ayat2 puitis ni makchaq tak berapa nak paham tapi tau la kita kena redha apa yg berlaku..
missha : Terima kasih :)
makchaq : Lama xnmpk makchaq. Heee~ betul tuh makchaq. Redha tuh hadiah terindah dari Tuhan :)
"Bangun dengan cinta, bukan dengan dendam dan benci."
bile kite terjatuh,cinta Allah jadi semangat untuk kite bangun semula..Allah...indahnye..:)
mati juga dengan cinta. bukan dengan dendam dan benci...
Anis Nisa : Betul. Cuma cinta ALLAH. Dan ALLAH akan datangkan cinta-cinta manusia utk kita sebagai wasilah kasih sayangnya. Sangat indah! :)
IM : Setuju. Selamanya, dengan cinta. :)
saya rasa sy tgah lalui ape yg awak tgh lalui sekarang... thanks atas kata2 tu :)
CAHAYA HIDAYAH : Iya? Semoga kita sama-sama saling menguatkan. :)
Yang baik itu dari ALLAH semata. :)
in love with your words! :)
Ummu Majdiyya : Hee~ segala yang baik itu datang dari ALLAH.
Have a safe journey to Wangsa Maju! Kimsalam kat Majdiyya..
Heee~ I wish I could meet her in person one day and cubit dia puas-puas. Hee
nak copy ke my blog bleh tak? at least ter update jugak my blog tu. heeeeeee
Ummu Majdiyya : Maaf lambat balas! ;P
Copy je, dihalalkan dunia akhirat. Heeee
p/s: Baru balik dari kampung, tuh yang baru dapat balas. Heee
Post a Comment