Friday, 7 June 2013

Empat tahun aku dah habis.

Bismillah.

Assalamulaikum.

Dah pejam, dah celik. Dah puas menangis, dah jenuh ketawa. Dah sudah semuanya. Sekarang dah sampai masa angkat kaki. Pergi.

Belajar dah habis. Duit mak bapak pun dah nak habis. Sekarang reflect. Apa yang kau dapat? Boleh buat diorang senyum tak?

Air mata dah beribu tetes jatuh. Takkan nak dibiar sia-sia.

Kawan-kawan dah banyak. Ada yang datang, melekat dan pergi. Ada yang datang, melekat macam gam gajah. Ada yang kejap datang kejap hilang ada yang hilang dan takkan datang dan ada kawan yang tak pernah hilang-hilang (haha).


Apapun, itu anugerah Tuhan. Dapat rasa sekejap masa dengan diorang pun dah cukup bersyukur. Some people tend to be loner tahu? Kau ada kawan walaupun satu tu bersyukur la wehh.

Hah, sekarang semuanya dah berakhir. Maksud aku, perjalanan selama lapan semester di bumi pentarbiahan ni. Dah berakhir. Tak perlu lagi stay up malam buat kerja last minit, tak payah nak pening-pening lagi dah tengok carry marks, dah tak payah dah semua tu.


Ahhh mood aku sekarang sebenarnya tengah tak betul. Bila sorang kawan aku dah mula nak melangkah keluar meninggalkan kitorang yang-tengah-tunggu-thesis-dijilid-baru-dapat-balik-dan-bersenang-lenang-kat-rumah ni baru lah aku perasan yang yes, empat tahun aku dah berakhir.

2 comments:

whitecappuccino said...

tahniah noor...no pain no gain. Itulah manisnya hasil jerit perih.

mama aryan said...

alhamdulillah dah habis...tahniah moga terus berjaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...