Thursday, 3 May 2012

Tak perlu risau andai belum bertemu jodoh.


Kenapa risau masih belum bertemu jodoh? Jodoh itu belum pasti, kawan. Tapi ajal itu lebih pasti. Persiapkan diri menghadapi mati. Dalam perjalanan kita mempersiapkan diri itu pasti akan datang peneman yang telah Allah tuliskan untuk kita sejak dari Luh Mahfuz lagi. Yang akan menguatkan dan meneguhkan keimanan kita dalam meraih redha Allah menuju suatu perjalanan yang abadi.

Dan kalau sehingga ke akhir hayat jodoh yang dinanti tidak juga ketemu, yakin dan percayalah Allah telah menyediakan sesuatu yang lebih baik untuk kita di sana nanti atas kesabaran dan kesetiaan kita kepada-Nya. Have faith!

10 comments:

Nisa said...

Perkahwinan adalah keinginan yang sangat dipuji kerana it is considered as a completion of one's iman. Ramai yang berlumba-lumba untuk berkahwin, tetapi Allah SWT sudah pon plan untuk kita (present or future) dan inshaAllah, sekiranya ada jodoh buat kita, He will present him/her to you. So bagi yang teringin nak kahwin tetapi masih belum berkahwin, why don't you involve yourself in learning as much as you can tentang the rights, duties, serta tanggungjawab dalam perkahwinan. Do study the sunnah dan belajar tentang etika menjadi seorang suami/isteri serta as a parent too. Bukankah ini bagus untuk kamu dan secara langsung, it favours of Allah SWT sebab you will be bringing the sunnah dan Qur'an alive dalam kehidupan harian, right? So, inshaAllah, ini dapat merapatkan lagi hubungan seorang hamba terhadap Penciptanya.

Karukord Jagau's said...

Risau juga...jodoh x sampai2 lg ni...huhuu.

NoorVictory said...

Betul. Dalam usaha merapatkan diri dgn Allah, Allah akan datangkan org yg juga sedang merapatkan diri pada-Nya utk kita, insyaAllah.;)

NoorVictory said...

Doa bnyk2 xlama lg sampai tuhh.. Heee. InsyaAllah..

Karukord Jagau's said...

saban masa dok bedoa la ni.....(^_____^)

NoorVictory said...

Heee. Semoga Allah permudahkan. ;)

yanti said...

sy blm berani menikah...masih saja banyak pertimbangan ini itu. akhirnya sy berprinsip untuk lebih mendekatkan diri pada Allah spy mantap untuk menikah. Hanya Allah yang tahu dan mengerti keadaan saya.

NoorVictory said...

Itu yang sebaiknya. Semoga ALLAH menemukan anda dengan seseorang yang juga sedang memantapkan diri di jalan ALLAH :)

Gadis laut Merah said...

mbak yanti, mau menikah dengan KU?

Budiarjo Al Atsyary said...

InsyaAllah ketika kita sudah siap, Allah akan segera menyiapkan kepada kita. Maka mempersiapkan diri sebaik-baiknya adalah kunci kita disiapkan oleh Nya. Bismillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...