Monday, 27 August 2012

Di satu pertiga malam-Nya.

Dunia sedang tidur.
Tapi aku tahu Dia tidak tidur.

Dan mata ku belum mahu lelap.
Walhal aku mahu bertemu Dia.
Di satu pertiga malam-Nya.

Dan dunia masih tidur,
Dan aku masih jaga,
Dan mata ini masih degil juga,
Belum juga mahu lelap.

Kiri kanan, aku toleh.
Kiri kanan aku kalih.
Kiri kanan, aku geleng.
Dunia sudah tidur.
Apa kau masih mahu bangun?

1, 2, 3,
Detik masa ku kira.
Aku mahu tidur,
Aku mahu bertemu Dia di satu pertiga malam-Nya,
Petang tadi aku qoilullah,
Mungkin sebab itu mata ini masih jaga?

1, 2, 3,
Detik masa aku kira.
Aku mahu jaga juga di sepertiga malam-Nya.

Dan jam loceng,
Kejutkan lah aku subuh nanti,
Dan bantal, kejutkan lah aku subuh nanti,
Dan iman, kejutkan lah aku subuh nanti.

Dan ALLAH, kejutkan lah hamba-Mu ini di satu pertiga malam-Mu.
Noorvictory,
Ramadhan 19, 1433H. 

2 comments:

ismi nurash said...

Allah swt yang selalu ada setiap masa tidak kira siang malam..subhanallah :)

missha said...

nice. :D take note :)

hehe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...