Monday, 27 August 2012

Kuat mungkin?

Kerana kau memaafkan,
Kerana kau melupakan,
Kerana kau masih mendoakan,
Kerana itu kau kuat?

Kau tahu kuat itu apa?

Kuat itu apabila kau menerima takdir dan ketentuan,
Tanpa kau tanya kenapa dan mengapa,
Kau redhakan segalanya,
Kerana kau tak tahu rahsia Tuhan.

Ya, dengan itu aku yakin kau kuat.
Puisi bagi aku adalah perkataan sejemput-sejemput yang aku letakkan bertingkat-tingkat dan ada ruang di antara selang beberapa ayat.
NoorVictory,
4:45 pm,
Ramadhan 15, 1433H.

3 comments:

azzizatul.huda said...

kalau memuji aku risau dihujungnya riak
maka aku mengambil keputusan untuk senyum segaris


may Allah bless :)

NoorVictory said...

Long time no see!

(macam pernah jumpa hehehe)

azzizatul.huda said...

dah baca entri tu. hihi. segan nak komen. hehehe. doa rahsia utk kamu ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...