Thursday, 30 August 2012

Sempena 31 Ogos.

Assalamualaikum.
Hari ini ada kejadian yang sangat melucukan. :P dan aku rasa budak-budak yang tak datang sekolah memang sangat rugi sebab ini kejadian cuma setahun sekali je korang nampak. HAHAHAHA

Hari ni lesson plan berjalan lancar. Semua pelajar bersungguh-sungguh main game. Bagus. Aku pun dengan senang hatinya melangkah ke bilik guru. Gumbira! :D

Apa yang aku dapat? Yeah, aku dapat berita. Berita buruk.
“Noor, kau tau tak?” kawan aku buat muka toya. Aku telan liur. Payau. Tahu apa?
“Pn. Kelly (HAHAHA nama ikut sesedap tekak aku) suruh kita buat persembahan. Koir. Empat orang.” Aku telan liur lagi. Kan best kalau liur rasa jus oren ke, teh susu ke, sedap sikit nak telan.

Memang mati kutu la. Taktahu nak buat apa. Kawan aku siap nangis. Taknak nyanyi depan-depan semua orang.
“Fiqh wanita baru je keluar pasal suara aurat wanita wehhhhhhhh..” merambu-rambu air mata kawan aku.

Aku pun macam cemas. Nak buat apa? Nak nyanyi jugak? Ke nak tukar buat benda lain? Puisi ke? Aku dengan kawan aku yang nangis je minat puisi. :P HAHA. Tapi aku dah lama sangat kot tak berpuisi bersajak bagai. Aku dapat bayangkan kalau aku berpuisi. Lawak. Sekurang-kurangnya tak lah melalak. :P ah, tapi kalau puisi lagi lah mendayu-dayu melentok-lentok bunyi suaranya, kan? Ngaaaa~ mati kutu lagi.

Kitorang pun jumpa dengan penyelia petang tuh. Cakap nak buat koir sekali dengan budak je.
“Tak boleh. You kena buat persembahan sendiri.” *rahang jatuh

Dan, kitorang pun pilih lagu Tanggal 31. HAHA. Dan kitorang pegi dari kelas ke kelas warning budak-budak suruh nyanyi sama-sama dengan kitorang nanti. Semua dah setttt. Nyanyi dengan iringan lagu dan back up suara dari pelajar.

Tiba lah masa yang ditunggu-tunggu. Habis persembahan tingkatan 1 dan 2. Dan tiba lah persembahan dari guru-guru praktikal. Sebut nama, one by one!

Dengan semangatnya kitorang nyanyi siap suruh semua pelajar berdiri nyanyi sama sambil kibar bendera. HAHA. That was one fine closure untuk Majlis Sambutan Hari Kemerdekaan Yang ke-55 Sekolah Menengah Kebangsaan XXXX.

Nak tahu pelajar-pelajar cakap apa?
“Terbaekkkkk.. Suara sengau!” cis! Kau siap nanti aku tangan-tangankan kau Isnin depan! HAHAHA
“Cikgu!!!! (sambil tunjuk dua thums up pastu siap nak salam” HAHAHA. Yang ini lawak. Ini student India. Aku pernah masuk kelas dia. Relief. :P
“MERDEKA!!”

Aku terharu weh. Masa aku nyanyi, aku tengok budak-budak yang aku ajar, yang aku pernah reliefkan dan aku terfikir, macamana ek kalau aku dah habis praktikal nanti. Aku akan rinduuuuuu setengah mati kot! :( sobsobsob.
Terima kasih sudi baca entri luahan hati dengan 402 patah perkataan ini. :P heee

6 comments:

Deru Ombak said...

Noor...

Kakya mmg gelak giler baca entry 402 patah perkataan ini.

Hahahaha.. Tang sengau tu yang tak tahan tuu.. Siap thumbsup dual jari sekali.. Ekekekekek..

Kalau air liur rasa jus atau ribena.. Setahun puasa pun kakya sanggup.. Ekekekek..

Kelakar,,, I cannot imagine u girls punya muka masa nyanyi... Adeh! Adeh! Sakit perut gelak.. Ekekeke..

MulutPayau said...

kisan nor mengingatkan akak masa akak pktkal dulu...akak dan kwan nyanyi lagu warisan..syok sndiri....hehehe...budak2 snyap jer...

insan marhaen said...

Selamat Hari MERDEKA. MERDEKA jiwa dan raga...

.........cP~ said...

Salam.

Terpaksa nyanyi jugak ye? Hehe. Suara sengau nasibla, diorang yang dengar.

Everything's Everythings said...

hak2 bukannya senang jadi guru ni.. kena menyanyi kt atas pentas lagi tu xD

~kamilah~ said...

hehe..
noor..kdg2 jd cikgu ni ada benda yg terpaksa dibuat wpun dlm hati setengah mati tak nak buat...:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...