Wednesday, 25 April 2012

Tema blog dan kawan baik.

Hari ini mesej dengan kawan baik. Sekarang ni kawan-kawan baik jadi follower tetap tak berbayar (dan secara rahsia) blog aku. Ikhlas, aku terharu dengan sokongan korang semua. Dalam susah dan senang sentiasa ada, sentiasa bersama (kecuali masa aku tengah exam aku taktau nak jawab apa mana pergi korang semua hah?? HAHA) Tengah landing atas katil sambil jari-jemari lancar menekan punat-punat handphone tiba-tiba kawan baik tanya.

Kawan baik : Kau dah ramai kawan baru kan sekarang?
Aku : Maksud kau?
Kawan baik : Aku tengok banyak post tentang kawan baik. Sampai 4 5.
Aku : HAHA. Itu kawan-kawan baik semuanya. Mana ada yang baru pun. Korang-korang je.

Lagi.

Kawan baik : Semua entri pasal putus cinta.
Aku : HAHA. Ini tema blog aku lah.

Sebab apa aku letak kawan baik kenapa aku tak letak nama sorang-sorang kasi diorang famous? Sebab nanti aku akan famous sama. Perkara putus cinta bukan sesuatu yang hendak dibangga-banggakan. Putus cinta sampai buat status macam-macam kat Facebook, Twitter, YahooMessenger itu sebenarnya bagi aku, memalukan. Ketentuan Allah itu jangan ditangisi, kawan. Tidak semua orang yang ingin tahu masalahmu benar-benar ambil berat. Ada yang sekadar ingin tahu. Untuk kawan-kawan baik semuanya, aku bersyukur ditemukan insan-insan seperti kalian. Yang benar-benar ambil berat (walaupun kadang-kadang meng’annoying’kan HAHA), yang bersedia untuk jatuh dan bangun bersamaku, yang menjadi therapist bidan terjun tak berbayar, yang mengalirkan air mata untuk aku, yang marah untuk aku.. Kalian memang superb! Sukar rasanya hendak mencari pengganti kalian semua.

Entri putus cinta. Yang ni aku dah pernah bagitau dalam entri pengenalan. Aku pernah jatuh cinta, aku pernah bercinta dan aku pernah putus cinta. Aku tahu sakit dan peritnya bagaimana. Justeru atas dasar empati itu aku luahkan rasa dan isi hati, agar yang merasai seperti aku tahu yang kalian tak berseorangan. Aku juga merasai kesakitan itu. Oleh sebab itu juga aku bawakan kisah Nur Hani. Agar yang putus cinta itu tahu, ada yang nasibnya dan hatinya lebih teruk dari putus cinta sahaja. Dan jika ada Nur Hani yang membaca entri ini, benar kalian telah bertindak bodoh. Tetapi yakinlah bahawa Allah itu Maha Pengampun. Allah lebih tahu apa yang anda kerjakan. Lagipula, syurga Allah itu lebih manis dibandingkan dengan dunia yang bersifat sementara ini. Selalu look at the bright side, Allah loves us in many ways.

Semoga semua persoalan mu terjawab, kawan baik. 

Terima kasih kerana menjadi kawan di kala nipis dan tebal. Kurus dan gemuk.

4 comments:

pika said...

hahahaha!!! comel gilak kucing tu.
heeee.

Karukord Jagau's said...

sensama...
terima kasih kerana
sudi menjadi sahabat di talian maya...

NoorVictory said...

HAHA. Kerempeng-kerempeng..;P

NoorVictory said...

Terima kasih juga! ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...