Saturday, 11 August 2012

Sendiri.

Assalamualaikum.

Sendiri.
Kawan-kawan dah pakat-pakat ke KL semuanya.
Dan aku? Sendiri.
Ah malas nak join.
Aku tak rela berasak-asak dengan ribuan orang.
Ini nak dekat musim perayaan.
Aku tak rela sempit, sesak.
Paling menyeksakan waktu berasak-asak itu muka, badan habis semua melekit.
Dan lagi bila kesesakan mula menghimpit, aku terpaksa mengagau dalam ribuan orang tuh nak cari tangan kawan, nak pegang, taknak lepas takut hilang.
Seksa. Seksa.
Jadi, aku memilih tinggal sendiri.
Kalau diorang balik lambat aku chow ke asrama berbuka kat dewan dengan pelajar.
Tapi itu kalau diorang balik lambat. Aku dah ready dengan plan A to Z.
Sekarang? Nak bermanja-manja dengan buku.
Nak tenggelam dalam dunia baru.
p/s: Kalau aku ada kereta agaknya aku dah chow ke mana ek?

#Mencari malam lailatul Qadar. Menggembleng tenaga di sepuluh akhir Ramadhan#



8 comments:

Dinas Aldi said...

Salam dik Noor. Akak pun sama tak suka crowded places. Kalau masa sale, lagi la akak tak pi shopping malls. Apa2 tempat yg ada ramai orang serbu2 nak membeli, memang takkan jumpa akak kat situ. Tak bleh tahan la ramai2 sangat. Serabut.

Have a great day, dik :)

missha said...

tak suka juga bersesak-sesak.huhu

NoorVictory said...

Kak Dinas : Tak boleh tahan kan kak? Sesak sangat rasa tak boleh nak bernafas. Huhuhu~

You too kak! Have a great day ahead! ;)

Missha : Sesak nafassssss.. Huhuhu

insan marhaen said...

Ini bulan yang menguji kesabaran...

Ummu Majdiyya said...

chow ke wangsa maju! heee... hye awak. :)

NoorVictory said...

Hahahahha~ mungkin!! Pegi cubit-cubit Majdiyya! Heeee

Hyeee!!

Mak Wardah said...

Salam kenal...akak sangat tak suka tempat2 crowded macam tu...

NoorVictory said...

Mak Wardah : Saya pun kak. Rasa lemas sangat-sangat. Rela saya tak berbaju raya dari sesak-sesak kak. Huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...