Friday, 7 September 2012

Rindu weh.

Assalamualaikum.

Rindu weh. Siapa cakap aku tak rindu? Nampak orang bahagia dengan pasangan masing-masing tipu lah kalau hati aku ni tak tergerak cemburu. Cemburu tengok kemesraan manis-manis manja yang diorang tunjuk. Nak nangis. Harus lah. Cemburu weh. Dalam hati ada api membakar tangkai hati.

Rindu weh. Bila orang lain tiap-tiap malam dapat selamat malam, mimpi manis-manis gitu. Aku pun nak! Dan aku dapat flying kiss dari ibu. Dan kadang dapat selamat malam dari kawan-kawan yang tak sama tempat praktikal. Hah, kau ada?

Rindu weh. Rindu gila-gila bila ada benda jadi aku nak kongsi dengan siapa? Nak nangis rambu-rambu dengan siapa? Kalau dulu aku ada tempat meluah. Dia lah sahabat dialah pita perakam dan dialah tong sampah mendengar segala keluah kesah hidup aku. Dia lah baldi besar yang siap sedia dengar curahan hati aku. Setia. Sangat setia. Sekarang? Apa-apa hal aku ngadu kat DIA terus. Kadang-kadang aku meluah kat ibu, ayah. Kadang-kadang adik jadi mangsa. Haha. Kawan-kawan serumah, sebilik, tak sama tempat praktikal, kadang-kadang telan sendiri benda yang tak perlu cerita.
4 tahun. Takkan tak rasa apa-apa kot? Tipu lah kalau aku cakap perasaan tu hilang macam tu je. Aku bukan iron lady, hati besi. Hati aku lembik je, macam jeli. Senang je melembik, mencair. Jeli cair ek?

Dan bila rindu-rindu macam tu datang, aku cepat-cepat ingatkan diri janji Tuhan tak pernah tak ditepati. Janji ALLAH pasti. Tak dapat bahagia di dunia, di akhirat nanti ALLAH bagi. Setiap kesulitan pasti didatangkan dengan kemudahan, kan? ALLAH tak datangkan hujan tanpa pelangi. ALLAH tak jadikan beluncas tanpa rama-rama. Dan ALLAH takkan jadikan kesusahan tanpa rahmat dan hikmah di sebaliknya. Hikmahnya, aku makin dekat dengan Dia, dengan insan-insan yang lebih perlu perhatian aku.


Dan tiap kali aku rindu, aku akan istighfar banyak-banyak. Ya ALLAH, jahilnya hamba-Mu ini dulu. Jagalah hati hamba dan jangan biar ia terpesong lagi. Sampai hamba mati. Amiin. 

p/s: Doakan aku istiqomah. Aku pun akan selalu doakan korang yang sedang bertatih menuju redha-Nya untuk selalu tsabat di jalan ALLAH. Biar lah sengsara dalam redha-Nya, dari bahagia dalam murka-Nya, kan? :)


Buat masa sekarang, aku lebih mahu, lebih tenang, selesa dan aman sendiri. :)

6 comments:

Kesuma Angsana said...

KA ponw tengah mencari2 ketenangan ni!

Ummu Majdiyya said...

:)

azzizatul.huda said...

cemburu
rindu juga

;D

makchaq said...

InsyaAlllah ada hikmahnya..
luah je puas2 nanti ok la tu..

Memang sampai bila2 tetap jadi kenangan.. tapi atleast kita dah ada 1 pengalaman...

insan marhaen said...

teringat lagu BILA RINDU nyanyian Black Dog Bone...

NoorVictory said...

KA : Heeeee~ semoga KA berjumpa dengan ketenangan yang dicari. :)

Sajjida : :P heheheheee

Azzizatul Huda : Rindu jugaaaaaaa! :D

makchaq : Takde yang terjadi sia-sia, kan makchaq? :)

IM : Heeeeeee~ jap lagi nak cari dalam youtube!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...