Thursday, 20 September 2012

Aku bukan insan hebat.

Assalamualaikum.
Beberapa hari ini sangat sibuk dengan macam-macam agenda. Dan hati yang sarat dengan kepenatan ini aku usung dengan penuh semangat ke sana ke mari. Dan hari ini, aku dah tak larat, dengan bebanan tekanan perasaan yang melonjak-lonjak, aku keluar dari kelas relief agak awal dari kebiasaan untuk menunaikan solat zuhur. SILAP BESAR di situ Noor!

Ada budak tendang kerusi kat kelas tu sampai mengganggu ketenteraman kelas sebelah. Dan budak tu dah pun dibawa ke bilik disiplin.

Setahu aku, budak tu memang ada masalah. Tapi yang menyedihkan aku, budak ni sebenarnya baik, mendengar kata, cuma mungkin agak liar sebab bapak dia dah takde. Ah, aku tak tau banyak sebab aku baru 3 bulan dan kelas tu aku tak ajar pun.

Masalah. Kalau setakat masalah sendiri takpe. Kawan aku cakap, “semua orang letak masalah kat kau sebab kau boleh terima, kau matang, kau boleh handle.”
Entah. Dan hari ni aku nangis dalam kelas kosong dengan nafas yang tersekat dan air mata yang boleh dikira dengan jari! Aku dah takde air mata ke??

*sungguh tak macho tindakan aku hari ini sampaikan rasa bersalah bergunung-gunung dalam hati*

p/s: Syukur emosi okey sebelum kena observe dengan guru pembimbing pukul 3 tadi. Dengan hati dan perut kosong, agak susah untuk ukir senyuman paling manis. HAHA. Untuk kawan-kawan baik, tolong. Sedang ibu kita yang sangat matang dan sangat sabar itupun sesekali mengalirkan air mata kerana kerenah kita, apatah lagi aku insan yang kurang hebat ini.
Serius aku rindu ibu. Oh, esok lecturer datang nak observe! Doakan aku! :)

8 comments:

Dinas Aldi said...

All the best tomorrow, dik Noor!

Cheer up, little sister. We all make mistakes, so learn from them & improve ourselves. Oh ya, JANGAN tinggalkan kelas, bahaya buat macam tu, dik. Memang kita tak patut dengan sengaja melewatkan tanggungjawab pada Dia tapi akak pasti Dia faham jika ada tanggungjawab tugas di dunia yg perlu kita selesaikan dulu sebelum mengadapNya. Itu bukan dikira sengaja melewatkan solat kan & akak pasti Noor pun tau tu :)

Karukord Jagau's said...

setuju dgn pendapat kak Dinas tu :)

NoorVictory said...

Kak Dinas: Ya kak. I'm all aware of that. Never leave a class unattented. I think this is the moral of the story. Huhuhu~ I left the class 15 minutes early! Huhu. I feel very guilty! :(

Thank you kak! I'll be doing chapter 15 and I drew a robot! Hahaha :P wish me luckkkkkkkkkkk (lagi heheh) <3

Jagau : :) heheheheh~ setuju jugakkk~

Norhaizan hakim said...

All the best from me too.

insan marhaen said...

ombak laut kekadang besar kekadang kecil kekadang boleh dibuat main kekadang menggerunkan.

~kamilah~ said...

gud luck tc!

insyaAllah boleh -)))

missha said...

sedih bila tahu student yanng baik n dengar kate berubah sebb ada masalah perbadi, sebb maybe dalam diri dia, dia taknak pun jadi mcm tu :(

NoorVictory said...

Kak Zan : Tengkyu kak! <3 dah lepas tapiiiii macam a bit disappointed. Huhuhuhuhu~

IM : Semoga ombak kecil saya tidak bergulung-gulung jadi tsunami. Heee

Senior : Tengkyuuuuu!!!! Heeee~ you too, take care. :)

p/s: Patut mintak tips dulu hari tu kan? Heeeeee

Missha : Hey! You're back! Heee~ esaimen dah siap ke? :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...