Monday, 18 June 2012

Untuk ibuku yang jelita. Mohon jangan cemburu.

Assalamualaikum.

Ibuku cemburu. Kata ibuku, aku buat entri sempena Hari Bapa seolah-olah hanya ayahku saja yang wujud di dunia ini. Hahahaha.

Ibu, andainya kau tahu. Sebelum jariku lancar menulis kata, air mataku akan lebih dulu mencurahkan rasanya. Rasa cinta untukmu. Terlalu banyak cerita denganmu sehingga jemariku seakan malu hendak mengarang kata, otak ku ligat mengatur ayat-ayat indah. Ibu, aku juga cinta pada mu seperti aku cinta pada ayah. Tanpa kalian, mana mungkin aku hirup udara di atas mukim cinta Allah ini.

Tanpa kalian, siapalah aku ini. Sungguh, sehingga habis nyawaku pun budi kalian takkan dapat ku balas.

Aku cinta ibu dan ayah ku. Selamanya. Dan kerana cintaku ini aku mohon agar Allah pertemukan kita lagi di syurga-Nya nanti. Semoga keluarga kecil kita selalu bersama. Di dunia dan di akhirat, insyaAllah.

Ibu, aku mohon jangan cemburu lagi ya? Kasih ku tak berbelah bahagi. Jujur telus ekslusif, buat mu dan buat ayah.
p/s: Tengah tunggu makcik balik sekolah. Semoga Allah permudahkan perjalananku. Kan aku dah cakap, aku yang akan disurprisekan oleh hari ini. Sampai sekarang aku tak gerak lagi sebab tadi aku ke sekolah kejap (aku pernah jadi guru ganti kat sekolah tu). Apa yang jadi di sekolah? Nanti lah aku ceritakan. InsyaAllah. ;)


Dan, aku agak ragu-ragu sekarang sama ada dapat meneruskan perjalanan atau tidak. Cuma hatiku bulat nekad untuk bertemu nenek sebelum praktikal. Heh.

4 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Your Mum is really the best!Kak Ayu masih ingat lagi Kak ayu pernah tinggal ngan Mama.Dia suka sangat siapkan kakak pi skolah, ikat rambut kakak, bagi kakak makan sedap2.(^_^)Rindu ngan Mama...:)

NoorVictory said...

Heee~ mama mmg suka ikat rambut, hiaskan budak2. She is the most patient woman on earth! Heee.

Pun rindu jgk. Huhuhu

لين Si Pipi Merah said...

http://ohgadisitu.blogspot.com/2012/06/segmen-smart-blogger-award-june-season.html

jom sertai nie ukhty,,,

missha said...

i love my mom :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...