Tuesday, 16 April 2013

Entri merapu pukul 1 pagi.

Bismillah.

Assalamualaikum.

Angin sepoi-sepoi menerjah masuk melalui tingkap yang sengaja ku buka. Biar angin malam menarikan langsir coklat itu. Biar angin malam menyejukkan hati yang panas bergelojak dengan rasa.

7 minggu lagi. Ya, 7 minggu lagi dan semua ini akan berakhir. Semua ini. Pengakhiran ini lah yang dulunya sering dimomokkan sahabat-sahabatku. Betapa mereka tidak ingin hari terakhir itu tiba. Bukan cinta pada kampus, bukan cinta pada tugasan, tapi cinta pada teman-teman seperjuangan. Teman seperjuangan sepanjang 4 tahun perjalanan.

Seputar masa bersama-sama, banyak yang telah dipelajari. Tentang ragam manusia, tentang lumrahnya hidup, tentang fitrahnya dunia. Begitulah. Yang faham, yang berjaya mengendong pengalaman, yang tahu berlayar di arus deras kehidupan, mungkin akan bahagia setelah keluar nanti. Tapi kalau yang masih tercari-cari, mungkin akan belajar lagi di suatu dunia yang baru. Selepas ini. Ya, selepas 7 minggu ini.

Terbanglah cinta, terbanglah sayang, tebarkan sayap mawaddah, bertebarlah di bumi Tuhan, banyak-banyaklah mengumpul teman, untuk dikumpulkan bersama di syurgaNya nanti.

Pengalaman yang dikaut ini nanti mudahan menjadi pedoman hidup. Kalau tidak dapat diaplikasikan di kehidupan ini, turunkanlah pada anak dan cucu. Agar kesilapan kita, tidak menjadi kesilapan dan sesalan mereka.

Aku taktau lah korang faham ke tak motif entri ni atau aku je syok sendiri.


Faham-faham lah bila aku dah rajin update blog maknanya ada masalah dalaman la tu! *taip 10 esaimen laju-laju kejar dateline yang sama - pengsan

3 comments:

Anonymous said...

Sorry kwn.. aku sllu tiada masa ko ssh, masa ko sdih.. I'm lacking u know. nway, i wish u all the best.. learn a lot n b hpy.

p/s can u smile?

NoorVictory said...

Hehehe. You know what, you were never there when I need you. But you were there when I REALLY REALLY need you. In a way, you're actually teaching me on how to be independent.

Don't worry about me. Ko pun take care. Jangan risau aku tau mana mau cari ko ;p heee

whitecappuccino said...

thanks for the doa noor...selamat menempuh alam baru 7 minggu lagi..semoga noor akn terus berjaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...