Friday, 4 May 2012

Buat mu yang belum tentu akan ku temui.


Buat bakal suami yang ku tak tahu nama, rupa dan asal dari mana,

Jangan mencintai aku kerana wajahku,
Kerana kecantikan yang kau lihat ini akan luput ditelan waktu.

Jangan mencintai aku kerana kebaikanku,
Kerana aku tak mungkin akan baik selalu,
Aku juga punya masa lalu,
Aku juga punya sisi gelapku.

Jangan mencintai aku kerana kesabaranku,
Kerana aku juga manusia punya hati yang ada batasan.
Jangan mencintai aku kerana keimananku,
Kerana selayaknya manusia imanku ini ada turun dan naiknya.

Dan jangan pula mencintai aku kerana aku mencintaimu,
Kerana takut hatiku tak tetap mencintai.

Tetapi cintailah aku kerana aku adalah aku.
Bantulah aku mengekalkan kesabaranku,
Bantulah aku menjaga imanku,
Bersamalah kita menyuburkan rasa cinta dalam hati kita,
Dan aku akan sedayanya mengekalkan kecantikan ini,
Hanya untuk kamu.

Bersama, kita bawa keluarga kecil kita meniti tali Allah,
Menuju jannatullah.
Insya-Allah.

Luahan rasa,
NoorVictory, 4 Mei 2012

*Aku pernah mencintai sehingga aku lupa diri. Aku dan memori ku itu masih belum dapat dipisahkan. Andai kau ku temui nanti, bisakah kau terima aku dan memori yang masih bersisa ini? Aku masih terbeban dengan kebodohan masa lalu ku. Sejujurnya, aku masih takut untuk mempercayai. Lagi.*

2 comments:

Karukord Jagau's said...

pasti akan ada di suatu masa nnti....bakal imam mu.. seorang insan yang akan menggenggam erat tangan mu dan menerima se adanya.

NoorVictory said...

InsyaAllah.. Amiiinnn..;)

p/s: Semoga doa bertemu jodoh mu trmakbul..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...