Tuesday, 5 June 2012

Good luck untuk semua!


Assalamualaikum. Petang tadi lepas solat maghrib terus terbongkang tidur atas katil dengan telekung tak berbuka. Aduhai la.. Entah kenapa semenjak dua menjak ni asyik tertidur tanpa diplan terlebih dahulu. Alih-alih dah termasuk dalam dunia mimpi! Haiya.

Esok final exam dah start. 3 hari berturut-turut. 5, 6, dan 7 Jun. Semoga aku dan semua kawan-kawan satu kos dan satu universiti dan kalau boleh satu dunia, berjaya dalam exam yang diduduki. Kena selalu set kat kepala, belajar untuk hidup, belajar untuk mengajar, belajar untuk bermanfaat kepada diri sendiri dan orang lain, belajar untuk Allah, bukan belajar semata-mata untuk exam. Kalau semata-mata untuk exam alamat memang tak lekat lama lah ilmu tuh. Sebab kalau exam dah habis, semuanya dah tak penting lagi.

Sebelum tidur (lagi adoinyelapunakunih!) aku nak kongsi satu pendapat. Ehem ehem test mic one two three. Aku rasa, aku lagi respect orang yang berlagak baik dari orang tak malu berbuat kejahatan. Tapi untuk keduanya dan untuk aku dan untuk kita semua, semoga Allah beri petunjuk dan semoga Allah tak tarik hidayah yang Allah dah bagi tuh! Amiinn.

p/s : Tidurlah, dan bacalah doa tidur dan ucaplah kalimah syahdah. Selamat malam mimpi yang indah-indah semuanya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...