Thursday, 14 June 2012

Cari kekuatan dalam tahajjud.

Assalamualaikum. Serius. (apakah lepas bagi salam terus bagi ayat tergantung?)  Banyak perkara baik jadi lepas putus cinta sampai ada sorang kawan baik cakap, “bagus jugak putus cinta nih kan?”

Ngaaaa~ -_-"

Aku dapat kawan baik baru! Thank you Allah!

Kawan baik aku cakap, “Noor, cari kekuatan dalam tahajjud. Saya jumpa kekuatan kat situ.”

Insya-Allah will try. Selalunya cuba jugak. Tapi lebih banyak terlajak dari terbangun. Heh. My bad. Huhu.
“Kalau kita terjaga di tengah-tengah malam itu, ia sebenarnya satu anugerah dari Allah. Allah kirimkan malaikatNya mengejutkan kita supaya kita bangun beribadah kepada Allah. Sebagai tanda terima kasih kerana mengejutkan kita, paling malas pun, mintalah apa-apa (berdoa) walau sedikit (meskipun kita masih di tempat tidur) kepada Allah, kemudian tidurlah. Kalau kita sedar, kemudian kita terus sambung tidur tanpa ucapkan apa-apa (contoh beristighfar, bertahmid dan sebagainya), kemudian malam kedua dan malam ketiga pun begitu juga, kita bimbang (kalau) malaikat tidak akan datang lagi mengejutkan kita.”
-Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan-

Peringatan untuk semua: Oleh sebab kau sokong parti lain kau tak boleh terima apa yang baik dari parti yang kau tak sokong? Jangan membuta tuli.

p/s: Aku sebenarnya tengah tunggu cas nset penuh pastu nak tolong kawan baik angkat barang. HAHA. Pasni kau kena tolong aku pulak angkat barang tau! ;P

2 comments:

Kakzakie said...

Sekarang kata-kata TGNA ini berlegar merata melalui email. Banyaknya pahala dia buat kita sedar kan Noor...

Jgn bangun sekadar nak tonton EURO football tu Noor..

NoorVictory said...

Kakzakie: Hee~ xminat bola pun kak. Huhuhu -_-" nti 1julai nih kwn2 paksa tgk sama2. Haihhhh~ hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...