Friday, 15 June 2012

Teknik menenangkan hati.#1#

Assalamualaikum. Setiap kali aku rasa perasaan berbelah bahagi dan sedih teringatkan dia, aku selalu ingatkan diri sendiri.

“Noor, semua benda jadi dengan izin Allah. Lagipun semua yang ada di atas dunia ni pinjaman semata, Allah dah pinjamkan kau rasa bahagia rasa cinta sekejap. Sekarang kalau Allah nak ambil balik kau tak boleh tahan-tahan, sebab itu bukan hak kau. Lepas pinjam kena pulangkan kepada Yang Meminjamkan kalau Dia mintak balik. Lagipun, kalau kau sayang dia sangat-sangat kau kena lepaskan dia untuk bahagia. Bahagia bukan di dunia je, kan? Bahagia tu bahagia kat akhirat jugak. Kalau dengan kau mungkin dia akan jauh dari Allah. Asyik teringat kau je. Dan lagi, kalau Allah redha dengan kau melalui perpisahan ni, siapa kau untuk tak redha? Kau kena ikhlas, Noor. Ikhlas dalam merelakan dia bahagia, ikhlas dalam merelakan takdir Allah. Dan kalau kau sakit hati itu bermakna dalam hati kau ada dengki. Dengki dengan kebahagiaan orang lain. Allah tak suka pendengki, Noor!”

Ya Allah, buanglah dendam dan dengki dari hati kami Ya Allah. Salam Jumaat untuk semua!;D
 p/s: Hari ni kemas-kemas nak balik rumah makcik pastu esok nak pegi rumah Wan Ami tengok Pak Long Mas kahwin. 


Hoho! Cuti kejap je tapi program banyak. Memang tak sedar diri betol. -_-"


Ouh, sebabnya aku teringat sampai kena menenangkan hati? HAHA. Semalam aku mimpi dia. Ngaaaaaaa~ okeycukup.

1 comment:

missha said...

mamng kena kat diri sendiri..err.. nice :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...