Tuesday, 26 June 2012

Kata-kata itu doa.

Assalamualaikum.

Kata-kata itu doa kan? Siapa pun penuturnya, kepada siapa pun perkataan itu dituturkan. Sebagai guru, aku rasa aku kena jaga mulut (bukan setakat sebagai cikgu tapi sebagai anak, kakak, kawan dan paling penting sebagai hamba Allah). Tak boleh nak senang-senang cakap benda-benda yang tak sepatutnya. Semoga Allah kuatkan hati aku, semoga Allah pelihara lidah dan hati aku. Juga semoga Allah kuatkan hati, pelihara lidah rakan guru yang lainnya. Dan seluruh muslimin muslimat penduduk alam semesta semuanya.

Dulu ustazah kat sekolah selalu doakan kitorang dalam doa dia hari-hari. Jom apply?

Jom tengok eksperimen nasi kat bawah ni. Nak tahu huraian lebih lanjut, baca kat SINI ek. Semoga kita menjadi penutur yang baik-baik. Perkataan yang baik dan menyenangkan hati itu ibadah, kan? ;)


p/s: Esok kena datang raptai sukan. Huhu~ esok aku kena pakai topi pegi sekolah. Serius kulit aku tak tahan bahang cuaca kat sini. Peritnya lain macam. Sekarang dah jadi macam udang bakar. -_-"

4 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Pakai sunblock SPF30, my dear Nona.Baru nda pedih kulit...:)

NoorVictory said...

Heee~ okai. InsyaAllah nti cari! ;)

Tengkyu kak!

Afasz said...

selmat bersukan...

salam singgah n follow blog awak.
jemput ke blog sy di afasz.blogspot.com

missha said...

terbaik la rice experiment tuuuu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...