Friday, 15 June 2012

Teknik menenangkan hati.#2#

Dear Noor, semua orang ada masalah. Tapi kau tak boleh expect semua orang faham masalah kau dan cara kau menghadapi masalah tuh. Kalau kau ada masalah semua orang kena jadi bermasalah ke? Kau kena sabar walau apapun kejadian yang menimpa kau. Tak semestinya kau tak happy, semua orang kena berjangkit sama ke-tidak-happy-an kau tu. Biar orang buat kau jangan kau buat orang. Kau dah pernah rasa macamana sakit orang buat kau, kan? Kau nak orang lain rasa apa yang kau rasa? Jangan kejam.

Janji tau Noor?


Aku selalu fikir kalau orang buat sesuatu yang menyakitkan hati aku, mesti aku pernah buat kat orang, kan? Jadinya, Allah nak tegur aku melalui orang yang buat aku tu pulak. Astaghfirullah. Huhuhu~
p/s: Suka sangat bercakap dengan diri sendiri. Yelah, siapa lagi yang faham hati dan perasaan kau (kecuali Allah S.W.T Yang Maha Memahami) selain dari kau sendiri? 

So, hari Jumaat 15.Jun.2012 nih kau banyak tenangkan hati sendiri je la kan? ;P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...