Saturday, 28 April 2012

Terima kasih, kawan-kawan baik.


Lepas putus cinta, aku pernah bagitahu kan aku dah tak kisah soal pemakaian. Apa yang dapat ditangkap dengan tangan itulah yang aku pakai. Tidak kira siang, malam, acara apa sekalipun, hitam, kelabu, biru tua menjadi pilihan. Wajah yang pucat bertambah keruh, kusam tak bermaya.

Lepas tu tak lama ada kawan baik cakap,
“Dress to impress!”

Terima kasih kawan baik, aku terima nasihat kau. Sekarang aku dress to impress. But not for any man, I dress to impress myself, I dress to impress ar-Rahman. Kerana segala perbuatan, dengan niat asasnya kerana Allah, segalanya terasa begitu bermakna.
Kawan baik, tolong jangan meminta aku untuk kembali kepada asal ku. Kerana engkau mengenaliku saat aku sedang bercinta dengannya. Aku sekarang adalah aku yang telah putus cinta. Aku sedang menjadi diri sendiri, seseorang yang sepatutnya kau kenal. I’m improving to be a better me. Doakan aku, kawan baik.

Untuk sepupu yang sangat menyayangi aku, jangan kasihani aku. Aku telah berbuat silap, aku telah membuat keputusan, sekarang Allah sedang menguji aku. Allah bukan sedang melemahkan aku, Allah sedang menguatkan sepupumu ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...