Sunday, 29 April 2012

Kawan baik tidak cepat menghakimi.


Hidup berteman itu terasa sangat indah! Mempunyai teman yang memahami, yang memberi ruang, yang berbaik sangka dan sudi menghulurkan bantuan bila-bila masa aku memerlukan. Kalau korang ada kawan yang ada masalah lepas tu dia tak bagitahu pun korang akan rasa sedih tak? Marah tak? Tapi kawan baik aku tak sedih pun, tak marah pun.

Aku : Aku mintak maaf tak bagitau kau yang aku dengan dia dah takde apa-apa. Aku bagitau pun kawan-kawan yang kebetulan ada masa tu. Kawan yang bertanya. Aku taknak bising-bising sebab aku rasa sakit, sedih.

Kawan baik : Aku tak kisah. Kadang-kadang kita perlukan masa nak cerita tentang hal-hal tertentu dengan orang-orang tertentu. (kawan baik yang bersangka baik!)

Aku : Ya, betul. Lagipun lagi baik aku cerita kat kau masa aku dah okey. Supaya kau boleh recharge aku balik dengan tazkirah-tazkirah kau. Hehe. Bagus jugak aku dah putus cinta kan? Aku dah kembali pada korang. Sebelum ni asyik tenggelam dalam dunia sendiri je.

Kawan baik : Allah dah aturkan semuanya. Kau tak pernah tinggalkan kami. Kau selalu dengan kami, apa pulak baru baliknya. Dah, takpayah fikir okey?
Terima kasih kerana sangat memahami dan tidak menghakimi aku sewenangnya. Sayang kau!

Allah loves us in many ways. Terima kasih Allah atas anugerah kawan baik yang Engkau berikan ini. Dan dear kawan baik, terima kasih telah bersangka baik! Aku tak pernah sisihkan kau. NEVER!

2 comments:

zaujah until jannah said...

akan datang yang lebih baik dr ALLAH untuk hati awak nanti. :)

NoorVictory said...

Amiin. Hee. Semoga awak dan bakal suami mnempuh kebahagiaan ntil jannah! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...