Thursday, 19 April 2012

Percaya pada diri sendiri.


Kejadian lepas subuh.

7:15 am – bermalas-malas depan laptop sambil dengar lagu-lagu yang memang sudah tersedia dalam playlist. Tangan capai buku 143 karya Pingu Toha tiba-tiba teringat “alamak taufufa semalam tak makan lagi!”

7:34 am – agak sedih sebab taufufa rasa macam dah basi terus buang dalam tong sampah. Dalam hati ruginya RM1.20! Silap, silap, bukan rezeki.. Baring-baring baca buku dapat emel dari yahoo “cousin anda telah meninggalkan komen dalam blog anda” dan hati tergerak untuk SMS sepupu tersebut. Kegiatan ini berlanjutan sehingga jam 8:54 am. Dengan 143 masih di tangan.

Pembacaan berlangsung sehingga pukul 11.00 pagi. Sebab dah set nak mandi, siap-siap, cuci kain, angkat kain kat ampaian pukul 11.

11.00 am – mandi, basuh kain, angkat kain kat ampaian, jemur kain, pasang lagu dalam playlist, lipat kain, panaskan air.

12.06 pm – bersihkan bilik. Buka tingkap biar matahari masuk ikut celah-celah cermin.

12.26 pm – buat milo, capai biskut atas rak, duduk depan laptop, sambil kunyah biskut cicah milo kepala fikir macamana nak siapkan komik kawan baik.

12.44 pm – idea tak sampai-sampai walaupun dah kena seru banyak-banyak kali. Akhirnya, aku seru nama roommate “sotong manis ada lagi tak? Nak satu..”

*sampai bila-bila pun aku takkan dapat lupa dia sebab dia tu kan cinta pertama (ngaaaa ayat novel juta-juta) yang susah nak dilupakan (kecuali aku kena hentaman kuat di kepala dan hilang ingatan selama-lamanya). Di setiap benda yang aku buat, aku ingat dia. Tapi at least, aku dah boleh teruskan kehidupan macam biasa, kan? Dah tak malas bangun pagi macam dulu sebab pagi itu maksudnya kena hadapi satu lagi hari dengan kekecewaan dan tanpa dia (ceh!). Tak perlu rasanya aku nak buktikan apa-apa pada siapa-siapa. Sekarang aku cuma nak percayakan diri sendiri yang aku memang dah move on. Noor, you’ve moved on. Sebab in the end, satu-satunya manusia yang ada di sisi aku, cuma aku.

Note to you and I : If we don’t believe in ourselves, who will?

2 comments:

pika said...

ceh. ap kaiatan dgn crita2 di atas sgn ending? hehehehehehe

NoorVictory said...

I'm not mourning anymore la..=P ceh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...